een lach je bent in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu een lach je bent in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu

een lach je bent in Oslo

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

06 November 2007 | Noorwegen, Oslo

Long time no see zullen we maar zeggen.
We zijn de 2 maanden inmiddels lang en breed gepasseerd en dat houdt in dat ik al bijna naar huis kom.
Om precies te zijn 7 weken en dan ben ik weer terug in het vertrouwde NL, niet voor lang, want ik moet na 1 weekje weer terug om nog 3 weken de stagair uit the hangen bij Haman.

Er is in de tussentijd zoveel gebeurd dat ik niet weet waar ik moet beginnen met vertellen. Armand heeft inmiddels het land alweer verlaten en zit weer lekker thuis in Nederland.

Verder heb ik natuurlijk de nodige feestjes en partijen bezocht en vorige week vrijdag ben ik voor het eerst met mijn collega's op stap geweest. Heerlijk om je collega's die overdag al aardig vreemd en debiel kunnen doen, 's avonds als dronke idioten een dansje ziet doen. Mijzelf hierbij ook meegerekend. En morgenavond hebben we dus wijnavond at the office. De Big Boss heeft wijn meegenomen vanuit Stockolm en wij gaan het dus na werktijd op een zuipen zetten, zo heb ik vernomen.

Sinds 3 weken ga ik met een collega mee om Noors te leren. Dus als ik thuis kom ben ik er echt kei goed in. Niet echt want ik bak er dus geen ene reet van, helaas maar het is wel super grappig. Ht is nameijk in de vorm van een spel. Iemand leert mij Noors en ik leer diegene Nederlands. Ze weten gelukkig niet dat ik niet echt een ster ben in de Nederlandse taal, maar dat schijnt niet uit te maken.

Op het werk gaat het ook super. Gisteren mijn tussentijdse beoordeling gehad en ze waren echt zeer positief. Wel wat kleine dingen die ik kan verbeteren, maar verder gaat alles heel goed zei ze en ze was erg trots. Heerlijk dat zorgt zeker voor een ego boost.
Ik heb ook steeds meer taken en volgende week ga ik mee op hotel bezoek en langs een soort van VVV en krijgen we uitleg over de verschillende producten en en vernieuwingen voor volgend jaar. Het werd ook super leuk gevraagd of ik mee wilde. Zeg Renee heb je zin om mee te gaan naar een lzing. het is best leerzaam en aan het einde mogen we gratis champagne drinken en eten. Nou daar zeg ik als arme student natuurlijk geen nee tegen.

Tevens heb ik besloten om een poging te doen om de sportschool wee terug te gaan vinden. Maar ik weet alleen niet wanneer. Waarschijnlijk gaat het pas gebeuren wanneer ik weer terug ben in Nederland. Jullie kennen me niet meer terug als ik dalijk op Schiphol sta. Renee, maar dan ruim 20 kilo zwaarder en 70 meter breder. Nee het valt wel mee, gelukkig zijn alle lekkere dingen hier zo mega duur dat ik het me als arme student niet kan veroorloven om chips en snoep te kopen :(

Ook heb ik weer een aantal dingen bezocht. Ik ben naar het grootste eiland inde Oslo Fjord geweest. Super veel natuur echt heel mooi. Ook herten en Elanden (zo schrijf je het vast niet, maar dat maakt niet uit) in het wild gezien. Ik weet dat je die in Zeeland ook kan zien, maar hier is het toch een stuk specialer. Ook hebben ze op het eiland van die typische Noorse huisjes in allerlei verschillende kleuren echt zo leuk. Veder nog een aantal musea's bezocht, maar die waren niet echt super indrukwekkend.

Het weer is overigens goed. Het is ron de 5 graden, maar de zon schijnt wel. Ik heb nog geen regen gezien sinds ik hier ben. Dus ik zit hier en stuk beter dan jullie in het regenachtige en koude Nederland. Helaas sneeuwt het nog niet, dus ik hoop dat dat nog wel gaat gebeuren voordat ik weer vertrek.

Nou dit was het wel weer. Het gaat dus erg goed met me en ik ben niet aangevallen door beren of gebeten door wilde dieren.
Ik hoop dat jullie nu weer een beetje op de hoogte zijn van mijn avonturen in het koude Noorden.

Tot snel
Ha De Bra Renee

P.S sorry voor de typ fouten, maar mijn laptop is vandaag in staking lijkt het, dus let er maar niet op

  • 06 November 2007 - 20:38

    Nadine:

    Reneetje! We waren niet echt spraakzaam he deze week tegen elkaar haha.. leuk om te horen dat het goed gaat !ik heb een grafrooster gekregen dus dan hek ut al! Ht is nu half 10 en meral en ik hebben net besloten om een spontane actie te houden..dus die is hier om 23.00u voor en logeerpartijtje haha. altijd leuk! nou had de bra he! Kus

  • 07 November 2007 - 12:33

    Tamara:

    hey Renee!
    Zo te lezen heb je het echt naar je zin daar! Ben benieuwd naar foto's van al die plekken die je bezocht heb! volgens mij zijn ze wel mooi!

    Kom je nog een keer langs Bristol als je in NL ben of wilt iedereen dat je langs komt?!

    Veel plezier en succes nog daar!

    x Tamara

  • 07 November 2007 - 16:05

    Debby:

    hey renee!!!!!!!!
    gaat lekker daar he? nou we missen je wel hier hoor ik heb 5 weekenden achter elkaar gewerkt dus ja dat ging snel. toen was ik zaterdag dus vrij en ik denk ik ga renee is ff bellen hahaha gelukkig kwam ik er op tijd achter dat dit geen zin gewoon weer de oude vertrouwde blonde acties dus hahaha :D. nog 7 weken en dan ben je weer ffies hier leuk hoor :D gaan we ff een datum plannen he?
    spreek je snel
    dikke kus en heel veel succes
    gr deb

  • 07 November 2007 - 16:23

    Kimberly:

    Hoi Renee,

    leuk weer van je te horen!

    zo te horen lekker veel leuke dingen doen :) en zijn dus je collega's aardig
    hiezo in amsterdam gaat het ook zn gangetje
    nu net mn stage opdracht (opzetje) verzonden ik weet het beetje heel erg laat op de helft van je stage mjaa het lijkt hier soms wel op zn surinaams te gaan als je begrijpt wat ik bedoel ;)

    veel plezier als je weer hierkomt!

    groetjes,

    Kimberly

  • 08 November 2007 - 08:00

    Kelly:

    Hey Reneeee!

    Klinkt allemaal nog bere leuk daar!
    fijn dat je t op je werk naar je zin hebt en veel leert en leuke dingen krijgt te doen :D!
    Nog geeeeen regen hoe goed pffff hier komt t alweer met bakken uit de hemel aaarg!!!
    We hebben trouwens geboekt! we komen naar je toe ;) 4 jan - 7 jan, we vliegen savonds dus de vierde komen we tegen 12en aan! en het was idd Gadermoen (of zo iets)!
    Maar eerst nog met kerst thuis! leuk!
    Tot dan!

    Liefs kell xxx

  • 08 November 2007 - 12:11

    Jolanda:

    Ha Renee,

    Leuk om al je verhaaltjes te lezen. Ik heb niet alleen een indruk van Oslo gekregen maar ook van jouw ondernemersschap en alcoholgebruik! Ik wist niet dat jij zo'n wijnproever was.

    Heel leuk allemaal. En ook goed dat je dat allemaal zo durft in je uppie. Kortom een vrouw met ballen!
    Geniet ze van alles zolang het nog duurt.

    Groetjes uit het trouwens altijd zonnige Dinteloord!

  • 08 November 2007 - 22:11

    Anne:

    reneekeee feestbeest ! haha net je foto's bekeken op hyves echt grappig :D
    volgens mij nog prima naar je zin daar heh .. maar een renee van 70 meter breder :O vind ik toch een beetje eng hahahah
    ik spreek je snel.. op msn ofzo :D

    kus !!

  • 13 November 2007 - 11:27

    Robbert:

    heee renee,
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin ;) Je kan dus ook al goed Knäckerbrod zeggen op zijn noors? haha
    Herten en elanden kan je idd in zeeland ook zien, moet je maar een keer meekomen hahhaa:P
    Hee nog veel plezier en ik zie je wel weer een keertje bij actief verschijnen.(als toeschouwer denk ik dan)

    Veel plezier nog,

    xx Robbert

  • 21 November 2007 - 15:41

    Lizet:

    Hey neetje,

    Echt veel verhaaltjes schrijf je niet he...ik zit namelijk al weer vol spanning te wachten op je nieuwe verhaaltje. Heb je het daar soms te druk voor? Heb je nieuwe hobbies ontdekt!! whhaha

    Ik zit nu op mijn stage, alleen want een is ziek en ander naar huis. De verveling slaat nu een beetje toe en had ik dus ff tijd om jou te vervelen met mijn verhaaltje. Misschien lees je deze verhaaltjes wel helemaal niet, maar dan heb ik toch goed wil getoond!!

    Ben op mijn werk weer met de kerst begonnen afgelopen zondag, en de winkel is echt super mooi geworden, jammer dat je het niet kunt zien, zitten ook wel leuke dingen voor je mamam bij bruin tinten enzo..

    Nou ik gaat zo op weg naar huis, want hier mijn tijd blijven zitten verdoen heeft ook niet echt zin en er is toch niemand die da in de gaten houd

    Volgens mijn stage begeleider wordt ik wel een goede communicatie manager, en ze willen dat ik hier na mijn opleiding kom werken, maar weet nog niet wat er op mijn pad komt. Ik had een 9 voor mijn beoordeling> krijg jij die beoordelingen ook of doen ze dat niet bij buitenland stages omdat dat overal anders is...weet ik t.

    Nou mijn verhaaltje is bijna nog langer als jou verhaaltje op deze pagina...

    Sorry....nou meisje maak er nog iets van, want je bent al over de helft heen dus geniet!!!!

    Dikke lieve kus Liesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Renée

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 13209

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: