Christmas in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu Christmas in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu

Christmas in Oslo

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

06 December 2007 | Noorwegen, Oslo

terwijl Nederland nog aan het nagenieten is van Sinterklaas is het hier in Oslo al volop Kerstmis. Sinds 1 november hoor ik alleen maar kerstmuziek op mijn stage en elke etalage is versierd met minstens 3 kerstbomen, hoe bedoel je overdreven.
Ik had eindelijk het nummer van Mariah Carey uit mijn hoofd verbannen van vorig jaar kerst, maar gelukkig kennen ze dat nummer hier ook. Echt verschrikkelijk.
Begrijp me niet verkeerd ik vind Kerstmis echt wel leuk, maar niet als het al begint in November.

Op mijn stage houdt Kerstmis in dat je kerstkaarten stuurt naar alle klanten, dus daar ben ik ook een week mee bezig geweest. I love to be a trainee ;) Wel mag ik wel mee naar verschillende Kerstdineetjes, dat is dan wel weer een pluspunt. Verder is de maand december de opruim maand. Alle files van 2007 mogen naar de zolder. Helaas voor mij vertelde mijn Franse collega Franck een heel leuk verhaal over de zolder. Er schijnt namelijk een soort van mentaal geestelijk gestoorde man te wonen die het voorzien heeft op jonge meisjes van rond de 20 jaar die alleen naar boven gaan om spullen op te bergen. Nu zullen jullie denken, Renee sinds wanneer ben jij zo goedgelovig nou egenlijk hellemaal niet maar als je dan na 5 trappen uiteindelijk boven bent en merkt dat het licht helaas kapot is en op een gegeven moment een rare schreeuw hoort, nou dan gaat mijn hart toch sneller kloppen. Dus ik heb snel de dozen neergegooid en ben naar beneden gerend. Ik heb dit verhaal overigens niet aan mijn collega's verteld.

Verder sneeuwt het ook al regelmatig vooral in de bergen. Echt heel tof om te zien, ik heb nog nooit zoveel sneeuw bij mekaar gezien.
Dus ik heb vorige week samen met mijn kleine buurjongetje sneeuwballen gegooid. Nou ja hij gooide samen met zijn leuke irritante vriendjes sneeuwballen op mij, dus dat werd uieindelijk een sneeuwballen gevecht, waarbij ik helaas niet heb gewonnen en ik denk dat zijn moeder het zo zielig voor mij vond dat ik de volgende dag mocht komen eten. Dat was overigens erg gezellig.

Met de feestjes gaat het overigens nog steeds goed. Vorige week was er een feestje in het hoogste hotel van Oslo. Op de bovenste verdieping hebben ze een soort van lounge/discotheek geopend. Heel mooi, maar erg duur. Ik zeg een wijntje van 9 euro. Nou in Breda kan ik van dat geld 5 wijntjes naar binnen werken. Maar het uitzicht daarintegen was onbetaalbaar. Echt heel mooi je hebt zo een super view van de hele stad met bergen en water op de achtergrond.

Dit was het wel zo'n beetje, dus ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van mijn avonturen in Oslo.

Tot over 2 weken
Ha Det Bra xxx

  • 06 December 2007 - 21:03

    Kevin:

    zo dat is nog enger dan het verhaal van de BOKKKUHHHRIJDERSSS!!! haha maaruh op actief ware de wijntjes oowk wel goedkoper hoor met de apres ski ;) dat heb je moeder ff gecheckt :P maarja ik kreeg net je mailtje en denk ga is wat schrijve hak nog nie gedaan dus bij deze. Fijne dage in de sneeuw en met je grote vriend op de zolder.

    groetjes, kevin

  • 07 December 2007 - 08:22

    Kimberly:

    alvast A MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR!!

    xxx

    kimberly

  • 07 December 2007 - 09:09

    Lizet:

    hey neetje,

    Schrijf je tegenwoordig om de 2 weken dan een bericht, of kom je met de kerstdagen naar nederland? kus lizet

  • 09 December 2007 - 21:00

    Rick:

    eeeeij nichie...
    wat een avonturen zeg... cewl om te lezen dat je daar zo goed zit... kben benieuwd naar de verhalen in detail als je weer met kerst bij ons bent... en natuurlijk kan ik dalijk ook nog een beeld bij de verhaaltjes vormen omdat we natuurlijk langs komen... haha... da wor top hooor...
    see ya soon...
    ga zo door he... ;-)
    xjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Renée

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 13205

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: