Another week, another story - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu Another week, another story - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu

Another week, another story

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

10 September 2007 | Noorwegen, Oslo

na heel erg aandringen van een aantal mensen is hier mijn nieuwe verhaaltje.

Dinsdag voor het eerst naar de sportschool en ik heb nu nog spierpijn :(
Woensdag,donderdag en vrijdag gewerkt. Verder niet veel beleefd. Het werk is nog steeds leuk en erg afwisselend. Ik zit bijna de hele dag met de telefoon in mijn handen, dus dat is echt iets voor mij(hahaaha). Nee hoor het went wel. Als ik terug kom in NL dan ga ik iedereen de gehele dag bellen met alemaal lul verhalen ,want ik begin het steeds leuker te vinden. Verder woensdag overdag de verjaardag van een collega gevierd. Happy Birthday in het Noors erg leuk.
_________________________________________

Hier een klein stukje:
Hurra for deg som fyller ditt år ja deg vil vi gratulere...
alle i ring omkring der vi står og se nå vil vi masjere...
bukke nikke neie snu oss omkring danse for deg med hopp og sprett og spring...
ønsker deg av hjerte alle gode ting å si nå så hva vil du mere.. gratulere
_________________________________________
Vrijdagavond was het culture night in Oslo. Door de hele stad allemaal bandjes op verschillende podia. Echt heel tof.

Zaterdag overdag wezen shoppen en 's avonds naar de bios geweest. Naar de Simpsons (echt zo grappig).

Zondag bijna de hele dag bij de laundry service gezeten om mijn was te doen. Samen met een Amerikaanse jongen een poging gedaan om Noors te leren, want alle aanwijzinge zijn natuurlijk in het Noors en ik heb geen idee wat alles betekent. Uiteindelijk toch nog gewassen.

Vandaag weer gaan werken en verder niet veel gedaan.

Verder heb ik niet heel veel te vertellen, maar in ieder geval bedankt voor aale leuke berichtjes op mijn waarbenjij.nu en ook op hyves.

En Breda tjiks de kaart gaat vrees ik niet aankomen, dus ik wil wel weten wat jullie erop hebben geschreven.

Tot snel Liefs xxx

Owjaa dat was ik nog vergeten. Bij ons in het flatgebouw heeft elk huis een brandalarm. Deze gaat af als er bran is, heel logisch eigenlijk. alleen hier gaat ie wat vaker af dan normaal. Bijvoorbeel dinsdag nacht om 12 uur. Ik lag lekker te slapen en opeens gaat het alarm af, niet zacht, maar ech heel hard. Stel je het alarm voor dat 1* in de maand afgaat en dan 10 keer zo hard. Het is echt verschrikkelijk. En wanneer het alarm dus afgaat moet iedereen naar buiten. Daar stonden we dan met zijn allen buiten iedereen in hun pyamaatje echt heel erg. En natuurlijk helemaal niks aan de hand. Donderdag gebeurde het weer en volgens mijn buurmeisje gaa het nog wel vaker voorkomen. Erg leuk dus

  • 10 September 2007 - 18:32

    Rachel:

    hey quirk,

    ondanks dat je (zogenaamd) niet veel heb mee gemaakt heb tog nog best een verhaaltje!!!

    fijn dat je ondanks het noors tog nog kan wassen en dus in schone kleren kan lopen

    nou ik less je wel weer
    have fun

    dikke kus....

    p.s amerikaanse jongen???

  • 10 September 2007 - 18:32

    Anne:

    Haaa ! .. volgens mij ben ik de eerste.. watttt !? de kaart is er nog steeds niet .. hahah .. ehh wat stond er nou ookalweer op.. weet niet of ik dat hier kan zeggen :D:D
    heb je binnenkort nog wat nieuwe foto's? leukleukleukkk.. nou werkse nog deze week .. ga je dit weekend ook nog leuke dingen doen?

    liieeefs x Anne

  • 10 September 2007 - 19:00

    Fam Pesselse:

    Hoi Renee,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt en een leuk verhaal heb je geschreven, ben benieuwd naar de amerikaanse jongen, volgende keer een foto he.
    trouwens dat verhaal van het brandalarm midden in de nacht had je iedereen ook wel kunnen vertellen hoor. Jij met je ik beleef nog niet zoveel......

    lieve groetjes

    Tineke, Peter, Mike en Melanie

  • 10 September 2007 - 20:56

    Annemieke:

    haayy reneeee leuk zeg allemaal! dit keer wil ik met jou ruilen
    maak er wat leuks van!
    kus anne

  • 12 September 2007 - 09:06

    Rick:

    eeeij nichie...
    klinkt goed allemaal... mooi dat alles vlot gaat en je et naar je zin hebt...
    wel iets meer sporten toch want als je nu nog steeds spierpijn hebt ben je wel een beetje out of shape... haha...
    hoe cewl trouwes da alarm in the middle of the night... da moet er ech tof uitzien iedereeen 1 keer per week zijn appartement uit rennen om te kijken of er nu echt brand is hahaha...
    wel elke keer toch gaan he, want je weet et maar nooit...
    na goed veel plezier nog en we horen van je...
    xjes

  • 12 September 2007 - 15:00

    Ada:

    He Renee je wordt niet alleen goed in het bellen schrijven gaat denk ik ook wel lukken ondanks je niet veel mee maak denk ik zo.
    Was toch steeds weer niet uit verteld, dat lied gaat de family even uit ons hoofd leren voor als je terug bent dan zingen we voor jouw je verjaardagslied in het NOORS!!!!
    (leuk toch).
    Ik ben nu ook bijna aan de beurt om met vakantie te gaan, 22 sept wel erg vroeg vlieg ik lekker even naar Turkey,
    denk dat het daar wel stukken warmer is dan bij jouw !!!
    Heb je al een warme jas gekocht voor daar ik hoop van wel.
    Je moet de fotos ook op deze site zetten want ik zit niet op Hives!!!
    Dus ik weet nog steeds niet hoe je kamer er uit ziet !!
    Oke Renee ik mail je volgende week woe weer dikke knuffel hou je haaks x aad

  • 14 September 2007 - 09:31

    Lies:

    Hey neetje,

    beetje naar je zin, verveel je je nog niet, en nog geen heimwee...
    Ik heb het nu echt superdruk met stage enzo, maar ja...probeer af ent oe ff tijd vrij te maken om je pagina te bekijken. Vond je je foto van mij, tamaar en bianc nog een beetje leuk?? hebbie hem meegenomen?

    Is het eten daar ook een beetje goed, en kom je wel een beetje rond, want ja erg duur he, en jij veel honger..

    whaaaaa..geniet er nog van, en als je terug ben zie ik je snel oke..

    Mis je...

    kus lies

  • 14 September 2007 - 12:57

    Marly:

    Vrouw!!
    Leuk verhaaltje.. volgens mij zit het wel goed daar haha! Alleen klote van dat brand alarm :s
    Wij missen je hier wel tijdens de gezellige breda avondjes :p en vooral in de ochtend tijdens het tosti maken if you know what I mean ;)
    Nou genietze daar! En wij spreken:)

    kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Renée

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 13208

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: