Aankomst Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu Aankomst Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu

Aankomst Oslo

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

04 September 2007 | Noorwegen, Oslo

Hei,

Vrijdag 31 augustus was het dan eindelijk zover. Om 7 uur vertrokken naar Schiphol om daar om 10.25 het vliegtuig naar Oslo te nemen.
Tante Ada kwam ons ophalen om naar Schiphol te brengen. Na het afscheid door de douane samen met het Nederlands mannen waterpoloteam :P. Na de douane nog het Jeugd elftal van Ajax tegen gekomen en papa kon het niet laten om een grapje te maken over dat hun 1e elftal helaas de uefa cup niet heeft gehaald, dit werd niet echt gewaardeerd.

Hierna met papa en mama bij de starbcks een heerlijke frappucino gekocht en even op het terras gezeten. Hierna naar de gate gelopen en de reis kon beginnen. De reis ging vrij snel, omdat het maar ander half uur vliegen is.
Na aankomst op Oslo airport met de taxi naar mijn kamertje gegaan en daar nog een uur in de rij gestaan voor mijn sleutel (Het gaat hier allemaal niet zo heel snel) Toen mijn kamertje ingericht en de stad ingegaan om alles te verkennen. eventjes langs het werk gegaan en toen ergens wat gegeten.

de 2e dag naar het grootste warenhuis van Oslo geweest en natuurlijk weer veels te veel gekocht en gekregen van papa en mama (want ja je moet er gebruik van maken als ze er zijn).
Langs de haven gelopen en een praatje gemaakt met de noorse marine. Ookongeveer 4 cruiseschepen gezien (echt te groot die schepen)
's avonds door Oslo gelopen en ergens wat gedronken. Verder niet veel gedaan

Op zondag met de boot door de Oslofjord gevaren en een aantal foto's gemaakt. Het was erg mooi, maar duurde veel te lang. Ook het kasteel van de koning en koningin gezien. 's avonds op mijn kamertje gegeten en en beetje tv gekeken.

Maandag mijn 1e werdag gehad en dat was erg leuk. Ik heb hele leuke collega's en ze zijn mega behulpzaam en willen alles aan je uitleggen en ook willen ze alles van je weten (Kei leuk). 's avonds met papa en mama gegeten en daarna afscheid genomen.

Vanaf vandaag ben ik helemaal alleen in het grote Oslo en moet ik alles zelf doen. Vanavond een poging doen om te gaan sporten en morgen weer werken.

Er wonen ier wel heel veel zwervers en mega weirdo's, maar gevaarlijk zijn ze niet.
Niet heel veel meegemaakt, maar het is wel allemaal te leuk. Verder kom ik 22 december naar huis om kerst te vieren, dus dat is helemaal leuk

ook nog bedankt voor alle leuke smsjes, mailtjes en krabbels .Is echt leuk om ze allemaal te lezen en ook hoe jullie het hebben in NL.

mijn adres voor eventuele kaartjes:

Storgata 61
Hus 4 - Rom 502
0182 Oslo
Norway

Adjo, pa gjensyn

xxx renee

  • 04 September 2007 - 18:35

    Kimberly:

    hee renee
    fijn dat je goed bent aangekomen!
    mijn complimenten aan je vader :P
    haha lekker hor
    leuk dat je het zo naar je zin hebt!!!
    mijn stage bevalt ook heel erg!
    snel je volgende verhaal er weer op zetten he!!
    kusje
    kimberly

  • 04 September 2007 - 20:49

    Kelly:

    Hey Reneeee!!!

    Wat leuk te horen dat je t naar je zin hebt daar!
    Leuke dingen hebben jullie al gedaan zeg! nu start t avontuur voor jou alleen :D nice!
    Maak er een super tijd van!
    Veel plezier en succes :D

    Liefs kel xxx

  • 05 September 2007 - 07:57

    Nadine:

    Oke dit moet ik eerst kwijt. IK HAAT WAAR BEN JIJ.NU elke keer als ik een bericht bij iemand zet..wordt deze gewist en ik had nl wel een redelijk lang bericht dus opnieuw dan maar.. Ik dacht stuur je hier maar een reactie op je krabbel hih. School tja.. gisteren 20 mmin les gehad dus dan weet je het wel! Marlos hebben we bijna overgehaald om toch te gaan stappen morgen dus dat moet goed komen en als beloning ga ik voor haar koken whaha! Het weer begint hier ook steeds minder te worden dus heb gisteren maar een winterjas gekocht..leuk leuk! zometeen beetje mn kamer doen en dan pas om 4 uur weer les mwuhahaha maar ik heb jen en meral afgesproken om aan ons plan van aanpak te gaan werken.. Goed bezig! Ik spreek je snel! kus

  • 05 September 2007 - 09:04

    Rianne:

    Hey Renee

    Fijn dat je goed bent aangekomen!!!
    Leuk dat je het naar je het zo naar je zin hebt daar. Je gaat het allemaal wel redden joh in je eentje hahaha

    Veel plezier nog!!! En veel blijven schrijven he :-P

    Dikke kus

  • 05 September 2007 - 16:33

    Ada:

    Hoi Renee hier al even een berichtje van je tante ada zoals je dat zo leuk schrijft boven ( een beetje outbollig hoor!!) maar goed begreep van mam dat alles heel goed is gegaan.
    En ik lees het nu ook in joue first mail.
    Leuk hoor Renee voor mij de tweede keer op deze site de eerste keer was natuurlijk met kel.
    Grappig toch en nu jij in het hoge noorden!!
    vind het wel top dat je er met de Kerst gewoon bij bent hoor dan zijn we eindelijk weer is een keer compleet jij misschien wel met een blonde stoere noor lijkt me gillen !!
    Zet even snel op deze site wat fotos dan kan ik je kamer ook zien.
    oke je gaat nog van me horen hoor tot snel dikke knuffel aadje xxx

  • 05 September 2007 - 18:02

    Rachel:

    hey quirk,

    cool om te weten dat het je bevalt!

    en in je uppiej ga je het makkelijk redden hoor!!1

    dus het wordt een appeltje eitje voor je!!

    en niet stiekem verliefd worden op 1 van die weirdo's he??!!!

    nou ga je volgen!

    have fun
    dikke kus

  • 05 September 2007 - 18:42

    Familie Pesselse:

    Hallo Renee,

    Wat fijn om te lezen dat je eerste indruk een goede is. En zoals je weet is de eerste indruk de belangrijkste. Ik had al van je pa en ma begrepen dat alles goed gegaan was en dat je een leuke kamer heb.
    Ze vertelde ook dat je midden in het centrum werkt, dus beter kan je het niet treffen denk ik.
    Ik hoop dat het werk je een beetje voldoening geeft en dat je er veel van kan leren, niet zoals bij Kelly hoop ik.
    Ik hoop dat je vaak een berichtje plaats van al je belevenissen, want dat vind ik heel leuk om te lezen.
    Voor nu heel veel succes en geluk en lieve groetjes.

    xxx
    Peter, Tineke,Mike en Melanie



  • 06 September 2007 - 10:12

    Rick:

    eeeij nichtje...
    klinkt allemaal super zeg... kwou da ik zo een stage in het vooruitzicht had...
    tof da je collega's cool zijn en volgens mij zit et met je kamertje ook wel snor... groot gebouw met alleen maar studenten? als jij kamer 502 heb en in huis 4 zit... hoeveel hussen en roms zijn er dan wel niet...
    na goed... heel veel plezier... en laat het avontuur beginnen... keep us updated...
    xjes
    je neef

  • 06 September 2007 - 17:39

    Anne:

    reneee niet boos worden .. heb je verhaaltje allang gelezen .. maar dit is dus mijn poging 3 !! jaja je hoort het goed..poging 3 om iets op je site te zetten...

    maaaarrr klinkt goed joh hee.. fijne reis gelukkig.. en leuk werk ! gut gut gut..

    maar zwervers? IEHW weirdo's? IEHW.. ik zou maar voor die mannen van de marine gaan of niet :P

    liefs x Anne

  • 09 September 2007 - 11:43

    Celesta:

    Hoi Renee,

    Hier de groetjes van Rogier en van mij. Ben sinds vandaag vrienden van jou op Hyves. Gezellig, dan kunnen we een beetje met je meegenieten van jou verblijf in Noorwegen.
    Het zal vast nog wel leuker worden en zo te horen heb je nu al leuk werk!
    We hopen dat het jou allemaal lukt en wie weet zien we je gauw. Tijd vliegt voorbij als je het leuk hebt.

    Adjo van ons,

    Rogier en Celesta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Renée

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 13202

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: