Verjaardag en nog meer leuks - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu Verjaardag en nog meer leuks - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu

Verjaardag en nog meer leuks

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

24 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hier weer een berichtje uit het zonnige Suriname. de afgelopen week was weer een druk en gezellig weekje. Het was een week vol leuke dingen, maar helaas voor mij ook minder leuke dingen. Eerst de minder leuke dingen. Donderdag wilde Meral, Anne, Franka en ik iets aan onze conditie gaan doen. Meral had van thuis een springtouw meegenomen en zodoende gingen wij in de achtertuin touwtje springen. Vroeger was ik hier best goed in, maar nu niet meer bij de eerste sprong klapt mijn rechter enkel dubbel en was het springtouw feest voor mij afgelopen. Op zich dacht ik dat het wel meeviel, maar toen ik probeerde op te staan ging dit hel;aas niet, dus toch maar besloten om naar het ziekenhuis te gaan (dan heb ik dat ook een keer gezien). Dus samen met Cindy (Huisbazin) en Anne naar de avondpoli gegaan. De dokter heeft me vrij hard uitgelachen toen ik vertelde dat het door touwtjespringen kwam. Hij heeft een fototje laten maken en gelukkig niks aan de hand. Op dit moment gaat het al stukken beter, ik kan er weer op lopen, het ziet er alleen vrij ranzig uit, het is dik en blauw, groen en geel door mekaar.

Nu de leuke dingen, ik was namelijk jarig afgelopen dinsdag en dat moest natuurlijk gevierd worden (ik hou niet zo van het vieren van mijn verjaardag, maar ik moet zeggen dat het echt super leuk was) Ik heb een hele mooie taart en slingers gehad. `s Avonds zijn we uit eten geweest bij een italiaans restaurant en hierna zijn we naar Eightball geweest, dit is een soort kroeg waar je karaoke kan zingen, poolen, etc.
Alicia en haar vrienden waren er ook en het was heel gezellig. We hebben eerst wat gepooled. Rudy en Meral hadden een leuk spel bedacht dat wanneer je verloor je onder de pooltafel door moest kruipen (dit lijkt overigens makkelijker gezegd dan gedaan) Dit spel zorgde voor veel hilariteit bij alle andere mensen die aanwezig waren, dus al snel wilde iedereen tegen Rudy en Meral poolen. Alicia had tegen de baas van de toko gezegd dat ik jarig was, dus dat betekende dat ik een liedje moest zingen, gelukkig zong iedereen wel mee en omdat ik jarig was kreeg ik een lapdance van de DJ (gelukkig voor mij was hij homo). Ik heb me in mijn hele leven nog nooit zo geschaamd :)
Maar al met al was het een zeer leuke en geslaagde avond.

Verder hebben we een voetbalwedstrijd bezocht. Een vriend van onze buurjongen zit in het nationale elftal van Suriname (of iets dergelijks) en daar zijn we wezen kijken. Dit was echt super gezellig. Alle supporters zitten gewoon doormekaar en ze praten gezellig met mekaar. Tijdens de wedstrijd zijn ze wel bleodfanatiek, maar wij uiteraard ook. De Surinamers keken hun ogen uit hoe 8 Bakra´s helemaal los gingen tijdens de wedstrijd. Gelukkig ook voor ons dat het goede team gewonnen had met 2-0

Ook zijn we voor het eerst op stap geweest. We zijn naar de grootste discotheek geweest van heel Suriname. Nou groot was het zeker niet, maar wel super leuk. Het was namelijk net als bij jullie in NL carnaval. De Surinamers hebben zelf niet echt een spectaculair carnaval volgens mij, maar de Brazilianen wel, dus het was die avond Brazilian Carnaval. Dit was echt supoer leuk, we waren echt weer even terug in Brazil. Ook een aantal nummer gehoord die op de studiereis ook werden gedraaid.

Verder dan ook eindelijk goed begonnen met de enquetes. Wanneer de mensen thuis zijn (wat vrijwel nooit is) of als ze niet verhuisd of overleden zijn, is het erg leuk. Ze zijn allemaal super aardig en willen allemaal meehelpen. We hebben wel veel bekijks als we zo over straat fietsen en er wordt per dag echt duizend keer getoetert, geroepen en wat al niet meer.

Dit was dan weer een korte update van alle belevenissen hier, het is lang niet alles, maar als ik nog meer ga schrijven dan zit ik hier over 2 dagen nog.

ik spreek jullie snel weer
groetjes uit Paramaribo

xx renee

  • 24 Februari 2009 - 13:46

    Marly:

    Reneeke!! Leukleukleuk allemaal weer.. wat zou ik jullie graag op komen zoeken en de belevenissen in het echt meemaken! Krijg echt kippenvel van de verhalen zo heerlijk lijkt het me daar, hihi. hier in NL alles zijn gangetje hoor, donderdag lekker naar Barca Lin opzoeken! :D dikke kus aan iedereen, liefs Marly

  • 24 Februari 2009 - 14:23

    Nadine:

    Rejaaaa wat leuk weer!! Ik zie dat Marly ook weer hard aan het werk is net als ik haha. HAve fun!! Kus

  • 24 Februari 2009 - 17:33

    Jenn:

    Reneeke!!! Goed verhaaltje...Leuk om weer f te lezen hoe het met jullie gaat :D Hier is het saai haha... Ben tikkkeltje jaloers maar ;) Geniet ervan.. Dikke kussen!!


  • 25 Februari 2009 - 11:56

    Linda:

    Hee renee!

    Wat shit zeg van je enkel! Maarja, altijd handig om te weten waar het ziekenhuis is enzo haha ;)
    Leuk hoor je verjaardag een keertje in Suriname vieren, doe je ook niet iedere dag he! Jammer dat ik dr niet bij kon zijn. Succes met jullie enquetes en geniet van alles!

    Liefs xx Linda

  • 26 Februari 2009 - 10:59

    Rachel:

    hey quirk,

    wat sucks zeg maar ondanks dat wel fijn te horen dat je een leuke verjaardag heb gehad en in het vervolg ga hardlopen om aan je conditie te werken misschien wat minder risico vol!:P
    nou lees je volgende verhaal wel weer

    koesiej

  • 01 Maart 2009 - 11:20

    Familie Pesselse:

    Hallo Renée,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je verhalen zijn erg leuk om te lezen. Wat een geluk toch dat je daar je enquêtes mag en kan doen.
    Het klinkt als een geweldig land. We hopen daar ook nog eens te komen.

    Veel plezier veder en geluk met je school werk. Blijf voorzichtig maar vooral genieten.

    Liefs
    Peter, Tineke, Mike en Melanie

  • 02 Maart 2009 - 06:32

    Frank En Ada:

    Hoi Renee

    Jeetje jammer dat het touwtjespringen voor jouw verledentijd is nu!
    Ha ha weet je nog dat mij dit ook een keer overkomen is op een Korfbalkamp de eerste de beste dag 5 dagen gezeten ook super dom eigenlijk wel.
    Maar dit terzijde klinkt allemaal weer heel leuk zeg in Suriname je bent er net en het is of je er al maanden zit zoveel maak je al mee in dat warme landje!
    En de enquetes waar je daar dus voor bent komen ook goed van de grond super hoor je bent lekker bezig.
    Verder heel veel enqueteplezier maar vooral veel fun met elkaar lieve groetjes van ons xxx

  • 25 Maart 2009 - 16:14

    Fam Pesselse:

    hè Renée

    Hoe gaat 'ie. Al een tijd niet van je gelezen. dat missen we wel hoor. Van je ouders weet ik wel dat het goed gaat, maar jou berichtjes zijn veel leuker.

    Als je weer is een gaatje heb, hou ons dan weer op de hoogte.

    groetjes
    Peter, Tineke, Mike en melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Renée

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 13194

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: