Saying goodbye to Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu Saying goodbye to Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Renée Nieuwland - WaarBenJij.nu

Saying goodbye to Oslo

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

19 Januari 2008 | Noorwegen, Oslo

de laatste 3 weken zijn echt te snel gegaan. Ik heb heel veel leuke dingen gedaan en alles gezien wat ik nog niet had gezien. Samen met Rick en Kelly de sneeuw op de berg bezocht. Was echt super tof. Er ligt daar een baan die was aangelegd als langlauf parcours voor de olympische winterspelen van 1994. Nu is de baan open voor publiek en kan je er slees huren. Helemaal tof was dat, ik zit alleen nu nog onder de blauwe plekken. Verder met het werk naar de Noorse vakantie beurs geweest en een aantal hotels bezocht voor inspectie. Erg interessant om mee te maken.

Na de laatste traantjes te hebben weggepinkt was het gister dan toch echt tijd om afscheid te nemen van mijn stage. Na het werk was het tijd voor mijn afscheidsfeestje. Trude had taart gemaakt en ik samen met collega Stephanie wafels en pannenkoeken. Franck had bier en wijn meegenomen en het feest kon beginnen. Ik heb allemaal leuke cadeautjes gehad en na mijn afscheid op het werk zijn we uit eten geweest en daarna op stap. De laatste keer op stap in Oslo. Daarna echt afscheid genomen van mijn collega’s, vriendjes en vriendinnetjes. En nu zit ik op mijn kamertje achter mijn laptopje met mixed feelings dit verhaaltje te typen. Aan de ene kant wel tof dat ik terug naar huis ga en iedereen weer ga zien. Aan de andere kant zou ik er zo nog 5 maanden aan vast kunnen plakken.

De laatste TROIKA repen zijn opgegeten, de koffer is ingepakt. Het is tijd om naar huis te gaan, tijd om afscheid te nemen van het mooie Oslo, van de zwaar relaxte mensen en van alle mooie dingen die ik hier heb meegemaakt. 5 maanden is Oslo mijn thuis geweest. Mijn kamertje ziet er op dit moment leeg en saai uit nu al mijn spullen en herinneringen aan Oslo in mijn veel te vol gepakte koffer zitten. Mijn kamertje op de Ankerstudentbolig, waar ik met nog zo’n 600 andere studenten en nog meer asielzoekers woonde. Waar ik elke dag mijn eigen ontbijtjes en avondeten moest maken. Waar ik in het weekend mijn wasjes draaide en mijn post bij mekaar zocht. De Ankerstudentbolig waar iedereen gedag tegen je zegt als je voorbij loopt. Waar het brandalarm zo’n 2 keer per maand afgaat. Mijn stageplekje met mijn eigen bureautje en computertje waar ik me vanaf dag 1 gelijk thuis voelde. Waar ik veel heb gelachen met mijn collega’s, veel leuke gesprekken had, ons samen irriteerden aan vooral de Russen die totaal niet goed zijn in Engels en waar ik uiteraard ook heel veel heb geleerd. Het kantoor waar ik zeker nog vaak aan terug zal denken.
Alle mensen die ik heb leren kennen, de mensen waar ik mee op stap ging, een filmpje mee ging kijken en uit eten ben geweest.
De stad Oslo waar ik uren over straat kon lopen om te kijken naar alle prachtige gebouwen. De warenhuizen die ik allemaal heb bezocht en waar je uren kon kijken naar alle mooie versieringen en uiteraard de leuke winkeltjes.
De stad Oslo dat een heel erg speciaal plekje in mijn hart heeft veroverd.

Ik besef het nog niet echt, maar het gewone leven in Nederland staat alweer te voor de deur. Het enige wat ik weet is dat ik terug kijk op een super tijd hier in Oslo waar ik nog vaak aan terug zal denken. En ik zal zeker nog vaak terug komen.

Tot snel in Nederland
Ha det bra voor de laatste keer

Kysse Renee

  • 19 Januari 2008 - 17:48

    Nadine:

    Reneetje toch! We gaan het gewoon weer leuk maken in Breda want het stapleven hier is ook gedaald naar 0.0. Alhoewel we wel een heel dik feestje/donderaaf hebben gehad afgelopen donderdag dus ja.. Goede reis en tot snel! Kus

  • 19 Januari 2008 - 18:05

    Ada:

    Hoi Renee

    Wat is dit nu even op je allerlaatste dag nog even zo'n tranentrekker eruit gooien dat kan toch niet zeg.
    We zitten nu allemaal bij tineke en peter en lezen na lange tijd eindelijk weer een berichtje van jouw.
    Iedereen hier in tranen dank je wel hoop dat je ieder geval geen vertraging hebt nu op de terug reis

    laatste keer Ha det bra tot gauw in hollanda

    knuffel

  • 19 Januari 2008 - 22:01

    Jenny:

    En wij zijn blij je weer te verwelkomen in breda! X Jenn

  • 20 Januari 2008 - 12:48

    Fam Pesselse:

    Hallo Renee,

    Jeetje wat een bericht zeg ik lees het nu pas omdat we gisteren dus een huis vol hadden. Misschien sta je al op Schiphol, maar ik zit met tranen in mijn ogen. Wat een mooi bericht. Alles spreekt hier uit. Hoe heerlijk je het gehad hebt en hoe je het gaat missen. Echt heel mooi. En ik begrijp ook wel hoe je je voelt. Wij hadden dat ook met Indonesie. Ik vindt het heel fijn dat je het zo leuk gehad hebt en er ook nog veel geleerd hebt, maar ik vindt het ook weer leuk dat je naar Nederland komt. En ook hier ga je het weer leuk krijgen. In het begin is het net of je hier niets beleeft en of de tijd stil gestaan heeft en jij een heel leven hebt meegemaakt in die 5 maanden, maar dat draait allemaal wel weer bij.

    Voor nu dikke kus en tot gauw
    groetjes
    Tineke

  • 20 Januari 2008 - 20:27

    Lizet:

    Hey neetje,

    Zal best wel moeilijk zijn, maar is toch mooie tijd om aan terug te denken, en misschien dat je ooit nog terug kan gaan naar je stageplaatsje daar! je weet niet wat het leven je brengt.

    Ik vind het in ieder geval wel leuk dat je weer naar Nederland komt....

    Xieje snel
    KUs Lizet

  • 21 Januari 2008 - 13:13

    Joy:

    Jeetje, wat kun jij emotioneel schrijven zeg... ;) zit er zelf bijna van te janken...

    Hoop dat je inmiddels veilig thuis bent aangekomen..

    msschn tot next week (mocht je hers hebben) anders tot na de vak...

    Kus JOyce

  • 24 Januari 2008 - 08:47

    Sander:

    Renee,

    Ik denk dat je nu wel geland ben, welkom terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Renée

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 13206

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 03 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: